Bønnetjenesten for Norge > Artikler > Betydningen av å kjenne bibelen
Betydningen av å kjenne bibelen

Betydningen av å kjenne bibelen

Fire av ti medlemmer i frikirkelige trossamfunn åpnet ikke Bibelen i 2014. Kun 18 prosent leser Bibelen ofte i de samme trossamfunnene.

Dette viser en undersøkelse Infact har gjort for avisen Dagen i desember 2014. Tallene er så dramatiske at en kan spørre om dette virkelig kan kan stemme, men det er nok veldig nære virkeligheten. Følgene for den enkeltes Gudsrelasjon og Guds menigheter er selvfølgelig svært alvorlige når bibelen ikke prioriteres. Ingenting kan erstatte den avgjørende betydning det har for troens folk å selv lese og studere Guds Ord.

Ved sitt Ord kommer Gud nær til oss, Hans Ord er Ånd og liv. Vi lærer å kjenne Gud, hvem Han er for oss, vi blir i stand til «å se Herrens herlighet». Vi lærer å kjenne Hans vilje for våre liv og hva som er til behag for Ham. Ordet gir vekst slik at vi kan modnes som kristne så vi ikke forblir småbarn i Kristus. Guds Ord istandsetter oss til å tjene Jesus på den rette måten. Når vi kjenner Guds Ord vil vi ikke fare vill i all vår tids villfarelse, vi vil kjenne sannheten og kan avsløre løgnen. Ordet gir oss håp og trøst og bygger troen. Guds Ord hjelper oss å be etter det som er Guds vilje!

Hele vårt liv er ment å bygges på Guds Ord! Ordet er det vi lever av! En av oppgavene DHÅ har er å hjelpe oss å forstå det skrevne og talte Ordet! Alt det som er nevnt ovenfor om Guds Ords betydning for den troende er hentet fra bibelen selv, og det finnes mye mer. Hvilken seier det er for hver den som inntar Guds Ord i rikelig mål! Hvilken seier det er for de menigheter der folket er «lesere» og hvor Guds Ord er høyste autoritet i alle spørsmål! Vi kan være sannheten tro i kjærlighet!

Kjære deg, dersom din Bibel åpnes for sjeldent, bryt deg nytt land og sett bibellesningen på din prioriteringsliste. Å «bryte nytt land« vil kansjke innebære litt jobb og arbeid, men du verden hvilke frukter det gir etterhvert! For de av oss som har lederansvar i menigheter og er formidlere av Guds Ord, la oss være gode eksempler for menighetene vi betjener og framelske en fornyet kjærlighet til Guds Ord, det handler om liv eller død!

Bønnetjenesten for Norge har en mobil Bibelskole som heter «Grunnvollen kveldbibelskole» der vi ønsker å formidle de grunnleggende ting i Guds Ord, men vårt viktigste mål er å gi den enkelte fornyet kjærlighet til Guds Ord. Denne skolen vil også gjøres tilgjengelig i forbindelse med «Oppdrag Norge» som vi har skrevet om i de siste numrene av Forbederen.


La oss bryte nytt land!

Tekst: Arne Borgersen

Skrevet av: arne 2015-02-07 13:23:00
Skriv ut
Les relaterte artikkler: Artikler

Har du vært inne på benorge.com?

Det meste som skjer på nett, skjer på vår nye adresse www.benorge.com.

Reis et bønnealter

I hjem og menighet – I HVER BY I NORGE

Julehilsen fra Bønnetjenesten for Norge

«For et barn er oss født, en sønn er oss gitt. Herredømme er lagt på hans skulder, og hans navn skal kalles Under, Rådgiver, Veldig Gud, Evig Far, Fredsfyrste.» Jesaja 9,6

"Komme ditt rike"

Bønner som bæres fram på "BØNNEALTERET" i ditt hjem, i din menighet og i din by...
Copyright © 2008 Oneweb. Alle rettigheter forbeholdes.
Designet av Rabbel Design  |  Utviklet av iProg

Siste nytt

GLOBAL BØNNEDAG 2016 – BØNN FOR DE FORFULGTE

GLOBAL BØNNEDAG 2016 – BØNN FOR DE FORFULGTE

«Husk på dem som er i fengsel, som om dere var fanger sammen med dem, likeså dem som blir mishandlet, for dere har jo selv et legeme!» Heb 13,3 (NB 88)

Dagens bibelord

Forbønn for ledere

Forbønn for ledere

Tips til bønneemner for menighetsledere og andre ledere.

Vitnesbyrd

Jeg lever bare fordi Jesus lever!

Jeg lever bare fordi Jesus lever!

Dette er vitnesbyrdet mitt om hva Jesus har gjort i livet mitt. Jeg har gått fra å være fullstendig isolert fra denne verden, til å få livet i gave igjen av Jesus Kristus.

Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (20)